Poprzedni temat «» Następny temat
Wrażenia z open-bety
Autor Wiadomość
Toniak47 
szeregowy


Wiek: 28
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 33
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2010-10-04, 20:02   Wrażenia z open-bety

Programiście z DICE wydali ogromny zbiór udoskonaleń, poprawek oraz zmian jakie nastąpiły po pierwszej wersji testowej... Naprawdę?

No to zaczynam swoje wypociny, jest to wyłącznie moja opinia na temat open-bety udostępnionej 4 października.

Zacznijmy od plusów bo jest ich nie wiele:
+++ dźwięki (są naprawdę dobre)

+++ obrazki przedstawiające wybraną przez nas specjalizacje

+++ zasłona dymna 'smoke grenade' (jest gęsty i fajnie się rozpyla na polu walki, łatwo można przedrzeć się przez linię obrony wroga)

+++ grafika (widoczki ładne...)


Yhm to byłoby na tyle, teraz minusy:
- mapy (są takie malutkie, że naprawdę nie słyszałem przestoju w strzelaninie między drużynami dłuższego niż pół sekundy. Modern Warfare 2 oferuje niektóre większe mapy, tutaj natomiast zobaczyłem już 4 i na każdej odnoszę wrażenie że jestem cały czas w tym samym miejscu bo grając minutę na danej mapie, jesteśmy w stanie ją całą zapamiętać a no i oczywiście przebiec w kilka sekund...)

--- ragdolls czyli animacja towarzysząca przy zabiciu przeciwnika jak i jego statyczne ciało tuż po śmierci (gorszych animacji we współczesnych grach chyba naprawdę nie widziałem, ciała zachowujące się po śmierci zachowują się dziwacznie, pozbawione jakiejkolwiek fizyki, potrafią odbić się od skały i przelecieć w powietrzu kilka dobrych metrów, coś strasznego a jednocześnie idzie się nieźle uśmiać...)

--- recoil czyli odrzut a raczej jego brak (naboje lecą w kierunku przeciwników niczym wiązki lasera, wystrzeliwując cały magazynek z AK-47 mamy co najwyżej uczucie używania taniego karabinku ze sklepu zabawkowego za 15 zł...)

--- hitboxy (to już naprawdę irytująca sprawa. Według mojego punktu widzenia zdążyłem uciec za przeszkodzę ale unoszące się w powietrzu naboje niczym JAVELIN śledziły mnie aż do przeszkody za którą się schowałem, aby ostatecznie mnie zabić. Jest kilka miejsc na mapach z których mamy takie samo pole widzenia jak nasz przeciwnik, jednak on ściągnie nas bez problemu a my co najwyżej postrzelamy ślepakami. No i na odwrót, ustawiając się po drugiej stronie możemy zabić pod rząd kilka osób a my staniemy się nieśmiertelni...)

--- bronie (dostrzegliście jakieś większe różnice między AK-47 a AK-74u no i M4 a M16? Ja tak, mają inne tekstury...)

--- specjalizacje (czy różnica między klasami opiera się wyłącznie na posiadaniu podwieszanego granatnika i granatu dymnego w ekwipunku zamiast granatu odłamkowego i granatnika przeciwpancernego? Wszystko na to wskazuje...)

--- spawny czyli odrodzenia (to najbardziej wkurzający element najnowszego Medal of Honor. Są gorsze od tych z Call of Duty. Bywają takie momenty na mapach, że odradzając się od razu giniemy od snajperów. Nie wspominam nawet o tym, że czasami atakując odradzamy się w tak kijowych miejscach, że nie pozostaje nic innego jak zdechnąć...)

--- zmiany (to w ogóle wprowadzili jakieś zmiany?!)

Multiplayer jest niegrywalny, bywają momenty że ginie się w przeciągu ułamków sekundy, aby się odrodzić i zginąć po raz kolejny od tej samej osoby. Zmiany, które zauważyłem:
=== wstrzymywanie oddechu dla snajpera funkcjonuje dość sprawnie

=== zmniejszenie przybliżenia dla karabinów snajperskich (testowane na M24)

=== ekran towarzyszący podczas zmiany specjalizacji (czyli kosmetyka interfejsu)

=== mniej zgonów od granatników podwieszanych pod karabiny szturmowe (M203, GP-25) oraz granatników przeciwpancernych (AT-4, RPG)

=== podnoszenie broni przeciwników

Podsumowanie:
Nie zrozumcie mnie źle, uwielbiam FPS-y we współczesnym klimacie ale Medal of Honor nie wprowadza nic nowego, nie poprawia rzeczy irytujących z innych gier a na dodatek rzeczy które zostały wprowadzone do rozgrywki mają wrażenie nadal nie przemyślanych i dobrze nie przetestowanych. Niektóre elementy po prostu się nie sprawdzają i są zrobione źle. Pograłem trochę i zniechęciłem się jeszcze bardziej niż po pierwszej wersji testowej.

Nie jestem też noobkiem, który dostał baty i stworzył te wypociny.
Gram w FPS-y od 2004 roku i oczekuje zdecydowanie więcej i w znacznie lepszej jakości.
Zagrałem zaledwie kilka rund, pierwsza którą zagrałem zakończyła się 30 killsów do 5 śmierci - więc ogarniam noobków ale nie ogarniam tej gry...

Jedyna cicha nadzieja, która powstrzymuje mnie przed wrzaśnięciem 'Nie kupujcie tego!' jest tryb kampanii dla jednego gracza. Tylko kto wyda 120 zł, aby umilić sobie wieczór i przejść single-player w 4 czy 5 godzin? Pozdrawiam... Wam i sobie mądrości życzę.

PS. Gra jest dobra dla casuali. Osoby które grają w FPS-y od dłuższego czasu lub klanowo po prostu 'nie najedzą' się tym produktem.
_________________
Xfire: 47toniak47
 
 
Hasphat 
kapral


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 126
Skąd: Legnica
Wysłany: 2010-10-04, 20:19   

Podpisuję się pod Tobą łapami i ogonem. Choć pierwsza recenzja gry głosi iż multiplayer ponoć lepszy jest od singleplayera. W takim razie gorzej być nie mogło... dosłownie.
 
 
ViruS001
szeregowy

Dołączył: 04 Paź 2010
Posty: 2
Wysłany: 2010-10-04, 20:28   



Moja opinia może się wydawać dziwna ale w szczególności powinni zmienić strzelanie z broni widać skąd ktoś strzela ze snajperki to jest ---

Dźwięk oceniam na bardzo dobry Czemu nie na Wzorowy ? ponieważ strzały przeciwników (Te co lecą) ogłuszają nasze strzały nie powinno to tak być ... gdy strzelamy to nasza broń większy robi huk tzn. że słyszymy swoją a nie że kogoś zagłusza naszą

Grafika Piękna nie ma co. Ale mogli by popracować nad cieniami ponieważ Cienie nie gdzie są źle zrobione. Może to poprawią w normalnej wersji. Ładne wykonanie Dedalu tzn. Wygląd twarzy, broni itp. Mogli się bardziej postarać jak na ową grę w tych czasach przystało. Niebo bezgraniczna piękność ale nie pasuje mi to że chmury się nie poruszają ale cóż może w Patchach to poprawią

Taka moja opinia
 
 
75th 
szeregowy

Wiek: 30
Dołączył: 06 Lip 2010
Posty: 8
Wysłany: 2010-10-04, 21:14   

Toniak ma wiele racji. Ja bym nazwał rozwiązania w multi MoH'a nie tyle nieprzemyślanymi co nie wykończonymi. Moim zdaniem to co możemy oglądać w obecnej wersji beta jest tak naprawdę dobrą podstawą do dalszej pracy nad produktem. Rzeczywiście ta gra nie wprowadzi w multi żadnych nowości w dziedzinie sieciowych FPS'ów, ale mi osobiście na tym nie zależy, chcieli zrobić grę, w której znajdą się panujące standardy w połączeniu z klasyką (jak np. wyraźny podział arsenału), i to mi się podoba, bo i czegoś takiego dawno nie było, no ale niestety, to jeszcze nie to.

Grafika imho może być, mapy są ładniutkie, całkiem ciekawe, acz właśnie ciut za małe (chociaż mi nie przeszkadzają jakoś strasznie). Wiecie czego to wina? CoD4 zrobił taką furorę swoją dynamiką gry, że każdy chce skopiować, nawet BF:BC2 został "przyspieszony" w stosunku do innych gier z serii. Wystarczy zmniejszyć mapę i mamy efekt. Tylko twórcy zapomnieli, że nie wszystko opłaca się kopiować za wszelką cenę.

Podsumowując: różnice w stosunku do poprzednich testów czuć, ale nie tak duża jakbyśmy chcieli. Balans broni nadal jest do kitu, tak samo zresztą jak i recoil, który był tak obiecywany. Mi osobiście gra się całkiem przyjemnie (pomijając wywalanie), ale grałoby się dużo lepiej gdyby poprawiono te sprawy o których tu mowa. Jeśli się to nie zmieni chociaż z grubsza, to tak jak Toniak napisał, starsi gracze nie "najedzą się" tym tytułem od strony multi, co najwyżej "posmakują" i odstawią na półkę. Chociaż ja nie będę ukrywał, że pomimo iż jestem wielkim fanem gry w sieci, to takie tytuły jak CoD czy MoH kupuję w dużej mierze dla SP.
 
 
Toniak47 
szeregowy


Wiek: 28
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 33
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2010-10-04, 21:23   

U mnie cienie wyglądają tak:


GeForce GTX260 (Windows 7 64-bit, DirectX10)
_________________
Xfire: 47toniak47
 
 
rlistek 
Administrator


Pomógł: 8 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 697
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-10-04, 21:28   

Dzięki Toniak za 120zł : ).
Eh... tak jak mówiłem: 0*1,4=0.
_________________

 
 
 
drago1971
szeregowy

Dołączył: 04 Paź 2010
Posty: 1
Wysłany: 2010-10-04, 22:14   

Czy poruszacie się normalnie podczas gry, bo mnie to prześcignie i ślimak i żółw.
Multi jest żałosne w takim wymiarze jak nam zaprezentowano.
Hitboxy to woła o pomste do nieba, brak recoila który mial być, czasami mam dziwne bugi z cieniami.
Nie jestem pewien czy ten produkt po patchach będzie się nadawał do grania.
Jak to się mówi : "poczekamy , zobaczymy".
Może na konsolach się lepiej gra bo na piecyku jest to bardzo wątpliwe
 
 
ChemicalRider 
ganerał armii

Pomógł: 8 razy
Wiek: 29
Dołączył: 25 Wrz 2007
Posty: 525
Wysłany: 2010-10-05, 13:29   

+ (Objective Raid) - szybka gra, jak się zatrzymasz - giniesz, jak będziesz kampić - dostaniesz w plecy. Rush rush rush i kille wchodzą same. \

+ (Objective Raid) - respawny są idealne. Jak wróg wejdzie na twój spawn to się tam już po prostu nie odrodzisz, nie ma czegoś takiego jak spawn kill itp. wielki ++ za to

+ (Combat Mission) - tylko i wyłącznie dobre poznanie terenu może sprawić, że coś wygrasz lub przegrasz. Lepsza drużyna zawsze wygra lub obroni. Mapa jest trudniejsza od tej którą znamy z close bety. Tutaj nie można wygrać przez przypadek jak np. w BC2. Mapa ma swoje małe minusy ale wole zaliczyć tryb do + :)

+ Menu, dźwięki, grafika - rzecz oczywista. gra na prawde jest bardzo fajne zoptymalizowana, ja na moim słabym kompie jestem w stanie grać w to przy zadowalającym fpsie i dobrą grafiką.

+ Zachowanie tego czegoś co było w MoHAA a czego nie udało się przenieść do PA ani Airborne.

+ SVD i M21 na dalekie odległości sa ok, ale na bliskie powinny byc znerfsione, ale za to M24 i SV 98 jest tego czego oczkuje od snajpy.. po prostu miód!

+ Zrównoważone kilstrajki



- (Combat Mission) - niektóre miejsca odrodzeń są nie do przyjęcia - chodzi głównie o Rebeliantów.
- Nie ma wychyłek
- Granatnik mogą wkurzyć.
- Hitboxy są trochę wkurzające. Myśl jaka chcieli z nami się podzielić producenci to "aby było realistycznie" tj. że nasz ekran z naszej strony nie jest całym naszym hitbokesm, ponieważ mamy jeszcze nogi i ramiona, ręce.. ale w niektórych przypadkach wygląda to tak jakbyśmy mieli ręce i nogi Godzilli. Być może zmienią to w którymś patchu, bo tutaj jest ewidentny błąd.


: Nie liczcie na recoil - W tej grze go nie było, nie ma i nie będzie.. zwiększenie recoil spowolni tą grę, a mapy jakie są aktualne spowodują że gra zamieni się w totalna taktyko-kamperjade.
: Różnica między AK-47 a AK-74u oraz :x M4 a M16 dla mnie są widoczne i nie wiem dlaczego ktoś ich nie dostrzega. Bronie 'komandowsów' są o wiele mniej skuteczniejsze na dalsze odległości i bardziej skuteczniejsze na średnie - ja takie mam odczucie.
: Głębsze różnice między klasami powinny być widoczne dobre w full wersji, w końcu tam dopiero będziemy mieć więcej broni

Czym dłużej gram tym bardziej rozumiem tą grę i tym lepszą mam zabawe...

Osoba która śledziła zapowiedzi multiplayera, to wie czego może się spodziewać i nic raczej jej nie zdziwi. Jak ktoś oczekuje od tej gry cudów to się przeliczył.
_________________
MoHCenter Team, www.mohcenter.pl www.moh-center.com
 
 
Nick 
pułkownik


Pomógł: 43 razy
Wiek: 24
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 1329
Wysłany: 2010-10-05, 14:35   

ChemicalRider napisał/a:
+ (Objective Raid) - respawny są idealne. Jak wróg wejdzie na twój spawn to się tam już po prostu nie odrodzisz, nie ma czegoś takiego jak spawn kill itp. wielki ++ za to


nie no spawny są po prostu genialne... koleś odradza mi się pod celownikiem hahaha to jest raj dla snajperów ale na pewno nie dla spawnujących się...
 
 
ChemicalRider 
ganerał armii

Pomógł: 8 razy
Wiek: 29
Dołączył: 25 Wrz 2007
Posty: 525
Wysłany: 2010-10-05, 14:47   

Nick napisał/a:
ChemicalRider napisał/a:
+ (Objective Raid) - respawny są idealne. Jak wróg wejdzie na twój spawn to się tam już po prostu nie odrodzisz, nie ma czegoś takiego jak spawn kill itp. wielki ++ za to


nie no spawny są po prostu genialne... koleś odradza mi się pod celownikiem hahaha to jest raj dla snajperów ale na pewno nie dla spawnujących się...


1. Nie kamp tak
2. Wyjątek który potwierdza regułę
_________________
MoHCenter Team, www.mohcenter.pl www.moh-center.com
 
 
75th 
szeregowy

Wiek: 30
Dołączył: 06 Lip 2010
Posty: 8
Wysłany: 2010-10-05, 14:59   

Rzeczywiście, i ja pograłem dłużej, różnica w giwerach jest odczuwalna. Powiedziałbym, że nawet taka jak powinna być. Tylko odrzut mógłby być większy i M249 na większy dystans ciut celniejszy bo na razie to jest popierdółka a nie RKM. No i zgodzę się z Chemicalem co do M21/SVD. Trafna uwaga, snajper na bliskim dystansie powinien być troszkę bardziej... hmmm... bezbronny.

Po za tym w trybie hardcore trzeba zwiększyć obrażenia bo facet dostaje po klacie serie a nadal stoi twardo i jeszcze ma czelność strzelać celnie, i tu kolejna sprawa, osoba która otrzymuje obrażenia jest słabo ograniczana fizycznie. Nadal może biegać i skakać jak szalona.
 
 
Nick 
pułkownik


Pomógł: 43 razy
Wiek: 24
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 1329
Wysłany: 2010-10-05, 16:31   

Oooo tak Chemik, to moja wina, że kolesie się spawnują w moim celowniku. O tak sir, to się więcej nie powtórzy! W każdej grze są tak badziewne spawny, tylko ja tam nie kampiłem! Wszystko wyjaśnione, panie władzo.

Odrzuć swój fanatyzm i spójrz na tę grę trzeźwym okiem - wyszedł BUBEL.
 
 
ChemicalRider 
ganerał armii

Pomógł: 8 razy
Wiek: 29
Dołączył: 25 Wrz 2007
Posty: 525
Wysłany: 2010-10-05, 18:22   

Nick, zawsze zastanawiam się co Ty tutaj w ogóle robisz :) zawsze Ci MoH nigdy nie leżał i nie będzie leżeć. Ja wole ten bubel niż dawać się doić Kotickowi..
_________________
MoHCenter Team, www.mohcenter.pl www.moh-center.com
 
 
rlistek 
Administrator


Pomógł: 8 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 697
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-10-05, 18:28   

Prawda jest taka, że z roku na rok FPSy są coraz bardziej retard-friendly... MoH niestety nie idzie pod prąd - a szkoda.
_________________

 
 
 
Toniak47 
szeregowy


Wiek: 28
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 33
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2010-10-05, 19:59   

Pozostaje czekać nadal na Battlfield 3... jak na zbawienie dla gatunku FPS...
_________________
Xfire: 47toniak47
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group



Copyright by MoHCenter.pl (C) 2010